dinsdag, december 07, 2004

Zolang er leven is - R. Dorrestein

Nederlandse auteurs zijn niet echt mijn ding, ik lees ze niet altijd graag. Vanwege mijn werk in de boekhandel moet ik natuurlijk af en toe een actueel boek lezen, om bij te blijven. Het boek van Dorrestein had een niet heel verrassende of spannende blurb, maar door het lezen van de eerste bladzijde werd mijn interesse toch voldoende getrokken om het boek mee te nemen. In 3 leessessies van 100 bladzijden was het uit, zeer leesbaar dus. Ik vond het een beetje een rommelig boek, maar dat vind ik geen negatief iets. Ik snapte aan het einde nog niet welke betekenis bepaalde gebeurtenissen hebben gehad, maar waarom zou elke gebeurtenis dan ook een betekenis moeten hebben? De frustraties, emoties en karakters zijn erg mooi naar voren gebracht, waardoor het een heftig en emotioneel boek wordt. Daarmee is het voor mij een geslaagd boek.

Geen opmerkingen: