zondag, december 06, 2009

Overbodige boeken in huize Debbie en MGL

Voor de online leesclub waar ik al jaren lid van ben, maakte ik een lijstje van overbodige of dubbele boeken hier in huis. Maar of ik werkelijk enthousiaste verzoekjes krijg van mijn mede-leesclubbers? Ik betwijfel het. Ik besef weer eens erg goed wat een gekke smaak ik soms heb.

• Geschiedenis van de Amerikaanse Letterkunde: een ontzettend dik overzicht uit 1946. Het is een erg mooi uitziend oud boek, heeft wel wat verval, de letters op de rug zijn niet meer zo duidelijk. Voor de echte liefhebber (ongelooflijk dat ik dit boek twee keer kocht)

• William Sarabande: Wolven van de Dageraad (Spectrum-pocket), Land der Verlorenen (deel 3 van Kinderen van de Dageraad, Spectrum-paperback) en Het Volk van de Witte Mammoet (deel 5, Spectrumpaperback in biebvorm)

• Jean Felicien Mallefille: Liefdesavonturen van Don Juan (biebeditie in prima staat)

• Roald Dahl: Veel liefs van Roald Dahl (dikke biebeditie, rug zit iets los)

• Ursula LeGuin: Meester Dromer (pocketje) en Rocannon (pocketje)

• De Hilton-Dynastie (over de Hiltons, familie van jawel Paris Hilton). Door Jerry Oppenheimer

• Denis Donoghue: The Practice of Reading (engelse hardcover). Pleidooi voor ‘goed en serieus’ lezen.

• Je weet niet wat je leest (een min of meer komplete doorsnee-bloemlezing van wat de Nederlander leest)

• Het Srimad Bhagavatam (een deel van de Grote Klassieken van India, erg mooie boeken)

• Arto Paasilinna: De huilende molenaar

• Het hoofdkussenboek van Sei Shonagon

• Charles Dickens: Olivier Twist (in de NBC-Klassieken editie)

• Amin Maalouf: Rovers, Christenhonden, Vrouwenschenners (de kruistochten in Arabische kronieken)

• Een Rupsje Nooitgenoeg Agenda 2009 (niets in geschreven of mee gedaan, voor de liefhebber of de knipper/plakker)

• Venetiaanse Sprookjes (Elmarreeks)

• Duistere Parels (Suspense Publishing verhalenbundel)

• Pamela Ball: Droomencyclopedie

• De Chinese Decamerone (uit de hardcoverserie Erotische Verhalen)

• De 120 dagen van Sodom (idem)

Geen opmerkingen: